Terug
Gepubliceerd op 17/05/2024

2024_GR_00032 - Totaal herinrichting kantoren oud gedeelte gemeentehuis - lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Gemeenteraad
do 16/05/2024 - 20:30 Raadzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Dries Deferm, Voorzitter-Burgemeester; Miet Bessemans, Schepen; Rohnny Schreurs, Schepen; Christel Jorissen, Schepen; Arnoud Nijssen, Schepen; Theo Herbots, Raadslid; Benny Bamps, Raadslid; Brenda Berden, Raadslid; André Willems, Raadslid; Urbain Bangels, Raadslid; Marie-José Bangels, Raadslid; Kevin Oyen, Raadslid; Gert Clerinx, Raadslid; Claire Kempeneers, Raadslid; Marie-Rose Schops, Raadslid; Evi Jans, Algemeen directeur

Afwezig

Luc Vaes, Raadslid; Sandra Vansimpsen, Raadslid

Secretaris

Evi Jans, Algemeen directeur

Voorzitter

Dries Deferm, Voorzitter-Burgemeester
2024_GR_00032 - Totaal herinrichting kantoren oud gedeelte gemeentehuis - lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring 2024_GR_00032 - Totaal herinrichting kantoren oud gedeelte gemeentehuis - lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

In het kader van de opdracht “Totaal herinrichting kantoren oud gedeelte gemeentehuis” werd een bestek met nr. 2024-OO-007 opgesteld door gemeente Nieuwerkerken.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 61 600,00 euro excl. btw of 74 536,00 euro incl. 21% btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan MJP000876 op actie AC000209 "De bureauruimtes van het sociaal huis zijn aangepast aan de huidige behoeften".

Na goedkeuring door de raad zal het college van burgemeester en schepenen belast worden met de verdere uitvoering van dit dossier.

Juridische grond

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 143.000,00 niet).

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2024-OO-007 en de raming voor de opdracht “Totaal herinrichting kantoren oud gedeelte gemeentehuis”, opgesteld door gemeente Nieuwerkerken, worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 61 600,00 euro excl. btw of 74 536,00 euro incl. 21% btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan MJP000876 op actie AC000209 "De bureauruimtes van het sociaal huis zijn aangepast aan de huidige behoeften".