Artikel 219 van het decreet lokaal bestuur bepaalt dat de algemeen directeur jaarlijks moet rapporteren over de organisatiebeheersing.
In het algemeen kader organisatiebeheersing, goedgekeurd door de raad op 17 juni 2021, werd bepaald dat de algemeen directeur jaarlijks in december rapporteert over de organisatiebeheersing.
De rapportering organisatiebeheersing werd besproken op het managementteam van 29 november 2022.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, maar bepaald artikelen 217 tot en met 220.
De raad neemt akte van de rapportering over de organisatiebeheersing, opgesteld door de algemeen directeur.
Het tarief van de vergoedingen van de identiteitsdocumenten wordt jaarlijks herzien op 1 januari.
Het Decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Het Koninklijk Besluit van 25 maart 2003 betreffende de identiteitskaarten.
Het Koninklijk Besluit van 3 juli 2012 betreffende het rijbewijs in kaartmodel.
Het Ministerieel Besluit van 28 oktober 2019 tot wijziging van het ministerieel besluit van 15 maart 2013 tot vaststelling van het tarief van de vergoedingen ten laste van de gemeenten voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten voor Belgen, de elektronische identiteitsdocumenten voor Belgische kinderen onder de twaalf jaar, de elektronische kaarten en elektronische verblijfsdocumenten, afgeleverd aan vreemde onderdanen en de biometrische kaarten en biometrische verblijfstitels, afgeleverd aan vreemde onderdanen van derde landen.
De e-mail van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, dienst rijksregister van 29 oktober 2021 betreffende de tarieven voor 2022 voor de identiteitsdocumenten.
De omzendbrief van 11 juli 2018 betreffende de wet van 18 juni 2018 houdende diverse bepalingen inzake burgerlijk recht en bepalingen met het oog op de bevordering van alternatieve vormen van geschillenoplossing, waarbij de bevoegdheid inzake verandering van voornamen wordt overgedragen aan de ambtenaren van de burgerlijke stand en de voorwaarden en de procedure ervan worden geregeld.
Het gemeenteraadsbesluit van 10 december 2020 houdende belasting op de afgifte van administratieve stukken.
De raad beslist dat met ingang van 1 januari 2023, en voor een termijn die eindigt op 31 december 2024, een belasting wordt gevestigd op het afleveren door het gemeentebestuur van allerlei administratieve stukken.
De belasting is verschuldigd door de natuurlijke of rechtspersonen aan wie het stuk wordt afgeleverd.
Met ingang van 1 januari 2023 wordt het gemeenteraadsbesluit van 7 december 2021 betreffende de belasting op de afgifte van administratieve stukken opgeheven.
Het bedrag van de belasting wordt vastgesteld als volgt:
1. Elektronische identiteitskaarten en vreemdelingenkaarten type 1 (EU(+), F(+), N, M, M (duurzaam verblijf):
Gewone procedure: 5,70 euro
Spoedprocedure: 15,00 euro
Extra bij vervallen kaart: 15,00 euro
Aanvragen van nieuwe pin- en pukcodes: 5,00 euro
2. Vreemdelingenkaarten type 2 (A, B, H, K, L, J, I):
Gewone procedure: 5,20 euro
Spoedprocedure: 15,00 euro
Extra bij vervallen kaart: 15,00 euro
Aanvragen van nieuwe pin- en pukcodes: 5,00 euro
3. Kids-ID:
Gewone procedure: 1,70 euro
Spoedprocedure: 15,00 euro
Aanvragen van nieuwe pin- en pukcodes: 5,00 euro
4. Paspoorten:
Gewone procedure: 9,00 euro
Spoedprocedure: 15,00 euro
5. Rijbewijzen:
Rijbewijzen in kaartmodel: 5,00 euro
Internationale rijbewijzen: 4,00 euro
6. Documenten niet-Belgen
Attesten van immatriculatie: 5,00 euro
Kartonnen identiteitsbewijzen voor kinderen van minder dan twaalf jaar: 2,00 euro
Afgifte van arbeidskaarten model C: 5,00 euro
7. Nationaliteit / naturalisatie
Opstarten nieuw dossier: 50,00 euro
Opstarten nieuw dossier na negatief advies: 50,00 euro
8. Wettelijke samenwoonst
9. Huwelijken
Huwelijksboekjes : 35,00 euro
Huwelijksplechtigheid op weekdagen: gratis
Huwelijksplechtigheid op weekdagen vanaf 18 uur: 50,00 euro
Huwelijksplechtigheid op zaterdag: 100,00 euro
10. Voornaamswijziging
Gewone procedure: 250,00 euro
Procedure transgenders: 25,00 euro
11. Allerlei
Kopies A4: 0,10 euro
De betaling van de ingevorderde belasting dient contant te gebeuren of eventueel via bancontact vooraleer het document wordt afgeleverd of op het ogenblik van de aanvraag, indien het document niet onmiddellijk kan worden afgeleverd. Er wordt kosteloos een ontvangstbewijs van de betaalde som afgeleverd.
De belasting is niet toepasselijk op de afgifte van stukken, welke krachtens een wet, een koninklijk besluit of een overheidsverordening reeds aan de betaling van een recht ten behoeve van de gemeente onderworpen zijn.
Uitzondering wordt gemaakt voor de rechten welke de met het afgeven van reispassen belaste gemeenten ambtshalve toekomen krachtens artikel 13 van de wet van 4 juli 1956 en het K.B. dd. 20 december 1972 en 12 november 1976.
Wanneer de contante inning niet kan worden uitgevoerd, wordt de belasting ingekohierd en wordt ze een kohierbelasting.
Wanneer de belasting niet betaald is binnen de gestelde termijn worden de regels toegepast betreffende de nalatigheidsintresten inzake de rijksbelastingen op de inkomsten.
De kohieren worden vastgesteld en uitvoerbaar verklaard ten laatste op 30 juni van het jaar dat volgt op het aanslagjaar door het college van burgemeester en schepenen.
Het kohier wordt tegen ontvangstbewijs overgezonden aan de met de invordering belaste financieel beheerder die onverwijld instaat voor de verzending van de aanslagbiljetten. Deze verzending gebeurt zonder kosten voor de belastingschuldigen.
Het aanslagbiljet bevat naast de gegevens vermeld op het kohier ook de verzendingsdatum, de uiterste betalingsdatum, de termijn waarbinnen bezwaar kan worden ingediend, de benaming, het adres en de contactgegevens van de instantie die bevoegd is om het bezwaarschrift te ontvangen, evenals de vermelding dat de belastingschuldige of zijn vertegenwoordiger die wenst gehoord te worden, zulks uitdrukkelijk moet vragen in het bezwaarschrift.
De belastingschuldige of zijn vertegenwoordiger kan tegen een aanslag, een belastingverhoging of een administratieve geldboete, een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en schepenen.
Het bezwaar moet schriftelijk worden ingediend, ondertekend en gemotiveerd zijn en op straffe van verval worden ingediend binnen een termijn van drie maanden te rekenen vanaf de derde kalenderdag volgend op de datum van verzending van het aanslagbiljet of vanaf de kennisgeving van de aanslag of vanaf de datum van de contante inning. Het college van burgemeester en schepenen of een personeelslid dat door het college van burgemeester en schepenen speciaal daarvoor is aangewezen, stuurt binnen vijftien kalenderdagen na de indiening van het bezwaarschrift een ontvangstmelding enerzijds naar de belastingschuldige en, in voorkomend geval, zijn vertegenwoordiger en anderzijds naar de financieel beheerder.
De belastingplichtigen kunnen de verbetering aanvragen van materiële missingen, zoals dubbele aanslag, rekenfouten, enz. zolang de gemeenterekening van het dienstjaar waarop de belasting betrekking heeft, niet goedgekeurd werd.
Deze verordening wordt aan de toezichthoudende overheid toegezonden.
Het reglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig het Decreet Lokaal Bestuur.
De raad van bestuur van Limburg.net keurde op 26 november 2022 het reglement betreffende de tarieven op aanvoer van afvalstoffen aan de geautomatiseerde recyclageparken van Limburg.net goed, alsook het tarievenreglement voor bronophaling van asbest.
Aan de gemeenten met een geautomatiseerd recyclagepark beheerd door Limburg.net wordt gevraagd om dit reglement te laten bekrachtigen door de gemeenteraad.
Aan de gemeenteraad wordt ook gevraagd om het tarievenreglement voor de verderzetting van de gesubsidieerde inzameling van asbest goed te keuren. Deze inzameling loopt zolang de subsidie-enveloppe het toelaat.
Het Decreet van 23 december 2011 betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen (hierna het Materialendecreet genoemd), inzonderheid afdeling 3 van hoofdstuk 3 huishoudelijke afvalstoffen, artikel 26 tot en met artikel 28;
Het besluit van 17 februari 2012 van de Vlaamse Regering tot vaststelling van het Vlaams reglement betreffende het duurzaam beheer van materialenkringlopen en afvalstoffen (hierna het VLAREMA genoemd) en latere wijzigingen.
Het lidmaatschap van de gemeente bij Limburg.net.
De statuten van Limburg.net en in het bijzonder artikel 3 waaruit blijkt dat de gemeente als deelnemer van Limburg.net, afstand heeft gedaan aan Limburg.net van haar beheers- en reglementeringsrechten inzake het afvalbeheer, de afvalverwijdering en -verwerking en dit binnen het maatschappelijk doel van Limburg.net.
De Convenant d.d. 14 november 2013 zoals gesloten tussen de gemeente en Limburg.net, waarbij de gemeente zich geëngageerd heeft om binnen de gemeente het uniform stelsel van heffingen voor de ophaling en verwerking van afval zoals door de raad van bestuur van Limburg.net wordt uitgewerkt, toe te passen.
Conform de afspraken zoals opgenomen in voormelde Convenant, werd Limburg.net ook gemachtigd de afvalbelasting te innen. Deze inning wordt algemeen aangeduid met de term ‘directe inning’.
De raad keurt het reglement betreffende de tarieven op aanvoer van afvalstoffen aan de geautomatiseerde recyclageparken van Limburg.net goed.
Dit reglement vervangt alle vorige reglementen betreffende deze inhoud.
De raad keurt het reglement betreffende het tarief voor het inzamelen van asbestafval aan huis via (platen)zakken, bigbags of via asbestcontainers goed.
De raad neemt kennis dat het reglement in voege gaat vanaf 1 januari 2023 tot zolang de subsidie-enveloppe het toelaat.
In het kader van de opdracht “Aanpassing douches voetbal Nieuwerkerken ikv Legionellaproblematiek" werd een bestek met nr. 2022-880 opgesteld door de dienst ruimtelijke ontwikkeling.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 61 983,47 euro excl. btw of 75 000 euro incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgaven voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan MJP001166 op actie AC000299 "Het sanitair van Nieuwerkerken VV werd aangepast".
Na goedkeuring door de raad zal het college van burgemeester en schepenen belast worden met de verdere uitvoering van dit dossier.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van 139 000,00 euro niet).
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
De raad keurt het bestek met nr. 2022-880 en de raming voor de opdracht “Aanpassing douches voetbal Nieuwerkerken in het kader van de legionellaproblematiek ”, opgesteld door de dienst ruimtelijke ontwikkeling goed. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 61 983,47 euro excl. btw of 75 000 euro incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan MJP001166 op actie AC000299 Het sanitair van Nieuwerkerken VV werd aangepast.
In 2019 werd er een raamovereenkomst aangegaan voor 'schoonmaak en periodiek reinigen van gevel- en glaspartijen'.
De provincie Limburg zal beide raamovereenkomsten opnieuw in de markt zetten.
De raamovereenkomst voor periodiek reinigen van gevel- en glaspartijen zal aanvangen op 1 mei 2023 en zal een looptijd van 4 jaar hebben (tot en met 30 april 2027).
Wanneer de gemeente Nieuwerkerken wenst in te stappen in deze raamovereenkomst dient er een mandaatstelling te gebeuren.
Via deze mandaatstelling zal PROCLIM de procedure van de overheidsopdracht voeren en in naam van het gemeentebestuur van Nieuwerkerken bij de gunning van de opdracht optreden.
Als gemeente voorzien we ondertussen zelf in de schoonmaak van het sociaal huis. Er wordt daarom voorgesteld niet meer in te stappen in de raamovereenkomst 'schoonmaak'.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.
Het decreet van 26 maart 2004 betreffende de openbaarheid van bestuur.
Het Gemeentedecreet van 15 juli 2005, en latere wijzigingen, inzondheid artikels 248 tot en met 265 betreffende het bestuurlijk toezicht.
Het KB van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
De samenwerkingsovereenkomst tussen de provincie Limburg, afdeling PROCLIM en het gemeentebestuur van Nieuwerkerken goedgekeurd door de gemeenteraad van 29 maart 2018.
De gemeenteraad gaat akkoord met de deelname aan de raamovereenkomst: periodiek reinigen van gevel- en glaspartijen.
PROCLIM wordt gemandateerd om de procedure te voeren in naam van de gemeente Nieuwerkerken en bij de gunning van de opdracht op te treden.
Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan PROCLIM, inclusief de ingevulde meetstaat met de vermoedelijke hoeveelheden.
De gemeenteraad heeft in haar begroting 2022 een bedrag van 5 700 euro voorzien om de subsidies voor de sportverenigingen met een jeugdwerking uit te betalen.
Omdat er in 2022, omwille van de coronacrisis, geen normale werking mogelijk was, worden dezelfde bedragen van 2019 aangehouden. Toen was er nog een normale werking. De sportverenigingen met een jeugdwerking hebben daarom geen nieuwe aanvraagformulieren ingediend.
Het subsidiereglement voor sportverenigingen met een jeugdwerking werd door de gemeenteraad goedgekeurd op 11 december 2014.
De gemeenteraad keurt de impulssubsidies aan de sportverenigingen, met een jeugdwerking en aangesloten bij de gemeentelijke sportraad, goed voor het werkingsjaar 2022.
De toegekende toelagen voor 2022 zijn de volgende:
|
Vereniging |
Bedrag |
|
Badminton |
898 euro |
|
Basketbal |
3 001 euro |
|
VV NWK |
1 800 euro |
|
TOTAAL |
5 699 euro |
De toelagen worden uitgekeerd door aanwending van het daartoe ingeschreven krediet onder de actie AC 000092 'De gemeente geeft subsidies aan sportclubs met een jeugdwerking die inzetten op de kwaliteitsverhoging van de jeugdsportbegeleiders/-coördinatoren, d.m.v. een subsidiereglement' , budgetsleutel 2022/649900/MO/0740 - ARK 6499100 Andere toegestane werkingssubsidies/Sport.
De gemeenteraad heeft in haar begroting 2022 het totaalbedrag van de aan de erkende sportverenigingen uit te keren subsidies vastgesteld op 10 000 euro.
Het college van burgemeester en schepenen heeft op 20 september 2022 beslist om de subsidies van 2022 gelijk te stellen met 2019 voor sportverenigingen die lid zijn van de sportraad.
Het subsidiereglement voor sportverenigingen werd goedgekeurd op de gemeenteraad van 11 december 2014.
De gemeenteraad keurt de beleidssubsidies aan de sportverenigingen, aangesloten bij de gemeentelijke sportraad, goed voor het werkingsjaar 2022.
De toegekende toelagen voor 2022 zijn de volgende:
| Vereniging | Bedrag |
| Hondenschool ZL | 273,08 euro |
| FC De kosters | 232,41 euro |
| Veteranen VV | 151,07 euro |
| Ware vrienden Wijer | 92,96 euro |
| WTC De Platte Band | 538,42 euro |
| Het vliegend wiel Binderveld | 92,96 euro |
| Het vliegend wiel Wijer | 131,70 euro |
| De Nasservissers | 77,47 euro |
| Vissersclub 'Onder ons' | 92,96 euro |
| Turnkring Blijf Jong | 298,26 euro |
| Revok Kozen | 15,49 euro |
| Hakko Ryu juj jujutsu | 766,95 euro |
| SCJ Dance | 1 526,16 euro |
| VV Nwk | 1 688,85 euro |
| Badminton Nwk | 1 080,71 euro |
| Basket Nwk | 2 939,99 euro |
| TOTAAL | 9 999,44 euro |
De toelages worden uitgekeerd door aanwending van het daartoe ingeschreven krediet onder de actie 'Erkende sportverenigingen ontvangen beleidssubsidies op basis van een subsidiereglement ter bevordering van de kwaliteit van hun werking en van de jeugdsportbegeleiding' AC 000101 - MJP000458, budgetsleutel 2022/6499100/MO/0740.
De gemeenteraad heeft in haar begroting 2022 het totaalbedrag van 900 euro voorzien voor schoolsport.
Iedere school krijgt per leerling een subsidie voor schoolsport.
Het toelagereglement voor schoolsport werd goedgekeurd op de gemeenteraad van 11 december 2014.
De gemeenteraad keurt de subsidies voor schoolsport voor het jaar 2022 goed.
De toegekende toelagen voor 2022 zijn de volgende:
|
School |
Bedrag |
|
Gemeentelijke school Binderveld |
50,90 euro |
|
VBS Kozen |
181,62 euro |
|
VBS Wijer |
194,34 euro |
|
VBS ’t Nieverke |
337,79 euro |
| De Wonderwijzer | 135,35 euro |
|
TOTAAL |
900 euro |
De toelagen worden uitgekeerd door aanwending van een bedrag van 900 euro op 2022/6499100/MO/0741 voor schoolsport aan de scholen van Nieuwerkerken.
De gemeenteraad heeft het totaalbedrag van de aan de cultuurverenigingen uit te keren subsidies in de begroting van 2022 vastgesteld op 9 735 euro.
Het college van burgemeester en schepenen heeft op 20 september 2022 beslist om de subsidies van 2022 gelijk te stellen met 2019 voor bestaande socio-culturele verenigingen die lid zijn van de adviesraad cultuur. Een normale werking was omwille van corona niet mogelijk.
De vereniging Okra in Nieuwerkerken is gestopt met 2 van de 3 afdelingen en zal daarom ook maar één derde van de subsidies ontvangen.
Sint-Laurentius zangkoor Kozen heeft zijn werking volledig gestopt en zal daarom geen subsidies ontvangen.
De verenigingen die een nominatieve subsidie ontvangen, zullen dezelfde bedragen als in 2019 ontvangen.
Subsidiereglement socio-culturele verenigingen aangesloten bij de adviesraad cultuur, goedgekeurd door de gemeenteraad van 20 juni 2019.
Wet van 14 november 1983 betreffende de controle op de toekenning en op de aanwending van sommige toelagen, inzonderheid op art. 3 en 7, eerste lid 1° en art. 9 eerste en tweede lid waarbij de toelagen van 1 239,47 tot 24 789,35 euro kunnen worden vrijgesteld van de controle opgelegd door de wet.
De gemeenteraad keurt de subsidies voor socio-culturele verenigingen die lid zijn van de adviesraad cultuur voor 2022 goed.
De toegekende toelagen voor 2022 die via het subsidiereglement zullen worden uitgekeerd zijn de volgende:
Toneelgezelschap 't Kringetje | 788,70 euro |
St.-Ceciliazangkoor NWK | 1258, 84 euro |
St.-Ceciliazangkoor Wijer | 651,46 euro |
Zangkoor Sint-Laurentius Kozen | 0 euro |
Hobbyclub Kozen | 996,02 euro |
Okra 55+ Wijer | 473,33 euro |
Okra NWK | 125,66 euro |
KVLV Binderveld | 350,69 euro |
KVLV Wijer | 482,09 euro |
KVLV Kozen | 438,29 euro |
FEMMA NWK | 260,16 euro |
Gezinsbond Limburg | 347,77 euro |
Het Vlasklosje | 432,45 euro |
Digifriends NWK | 306, 89 euro |
Dorpsraad Binderveld | 271,84 euro |
Landelijke Gilde Binderveld | 388,65 euro |
Heemkunde NWK | 312,73 euro |
Fanfare de Koninklijke Eendracht | 750,74 euro |
Hobby Archeologie Limburg | 452,89 euro |
De toegekende nominatieve subsidies voor 2022 die zullen worden uitgekeerd zijn:
Sint-Vincentius | 300 euro |
KNSB Nieuwerkerken | 100 euro |
SAMANA Nieuwerkerken | 150 euro |
SAMANA Wijer | 150 euro |
Ouderraad Goudhaantje | 150 euro |
Ouderraad Kozen | 150 euro |
Ouderraad Wijer | 150 euro |
| Ouderraad leefschool De Wonderwijzer | 150 euro |
Ouderraad Nieverke | 150 euro |
Overeenkomstig artikel 9 van de wet van 14 november 1983 over de controle op de toekenning en aanwending van toelagen, worden de hogervernoemde verkrijgers vrijgesteld van de verantwoording der toelagen, onverminderd art. 3 en 7 van de voormelde wet.
De Vlaamse overheid ondersteund de lokale besturen in de handhaving op zwerfvuil. Gedurende 3 jaar (vanaf midden 2021 tot midden 2024) worden 30 handhavers bij de OVAM tewerkgesteld die zich uitsluitend zullen bezighouden met het controleren op zwerfvuil.
Binnen dit project bestaat de noodzaak om deze gewestelijke personeelsleden aan te stellen als vaststeller gemeentelijke administratieve sancties met het oog op de sanctionering via een gemeentelijke administratieve sanctie van overtredingen op de bepalingen van de gemeentelijke reglementering die binnen hun welomschreven bevoegdheid te situeren zijn; dat deze gewestelijke vaststellers enkel binnen de omschreven bevoegdheid mogen optreden.
Het KB van 21 december 2013 tot vaststelling van de minimumvoorwaarden inzake selectie, aanwerving, opleiding en bevoegdheid van de ambtenaren en personeelsleden die bevoegd zijn tot vaststelling van inbreuken die aanleiding kunnen geven tot de oplegging van een gemeentelijke administratieve sanctie.
Het besluit van de gemeenteraad van 18 maart 2021 tot vaststelling van het gemeentelijk reglement betreffende de gemeentelijke administratieve sancties.
De wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties; en meer in het bijzonder artikel 21 §1, 2°.
Stefan Bonhomme, Mark Deneyer, Carmen Dirks, Emmanuel Gheldof, Bram Jordens, Jan Lefevre, Robie Peeters, Kilian Van Herbruggen, Wim Cox, Dideke Devos, Chris Dokens, Yolande Hauwaert, Gert Holderbeke, David Jordens, Brailly Nemo, Christophe Roberti, Bens Selene, Frederik Walumona worden aangesteld als gewestelijk vaststeller voor de gemeentelijke administratieve sancties voor de gemeente Nieuwerkerken.
De vaststelling zal zich specifiëren volgens volgende artikels van het GAS-reglement (goedgekeurd dd. 18 maart 2021) :
De aanstelling gaat in op de dag van goedkeuring van dit besluit en dit voor onbepaalde duur.
De beslissing van het college tot het verhogen van de waarde van de maaltijdcheques.
Het protocol van het onderhandelingscomité d.d. 29 november 2022.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2007 waarin de minimale voorwaarden voor de rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel werden vastgelegd.
De rechtspositieregeling, zoals gewijzigd tot op heden.
De raad keurt de aanpassing aan de rechtspositieregeling, in bijlage, goed.
Afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de toezichthoudende overheid.
De heer Luc Vaes en mevrouw Christel Jorissen werden na de voorgeschreven eedaflegging officieel als gemeenteraadsleden geïnstalleerd.
Mevrouw Christel Jorissen oefent het mandaat van gemeenteraadslid nog steeds uit.
Tijdens de installatievergadering op 3 januari 2019 werd de heer Luc Vaes verkozen verklaard tot eerste schepen op basis van de ingediende gezamenlijke voordrachtsakte met 31 december 2022 als einddatum van het mandaat.
Voor de resterende duurtijd van het mandaat werd Christel Jorissen aangeduid als opvolger.
Overeenkomstig artikel 43 §4 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 wordt mevrouw Christel Jorissen derde schepen in rang.
Mevrouw Christel Jorissen wordt uitgenodigd om in deze openbare vergadering en in handen van de voorzitter van de gemeenteraad de voorgeschreven decretale eed af te leggen.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikelen 42, 43, 44 en 49.
De beslissing van de gemeenteraad van 3 januari 2019 (installatievergadering), inzonderheid voor wat betreft punt 3 "Installatie van de gemeenteraadsleden" en punt 6 "Verkiezing van de schepenen".
Mevrouw Christel Jorissen, geboren te Hasselt op 13 maart 1986 en wonende Vlemingstraat 29 te 3850 Nieuwerkerken, wordt tot derde schepen verkozen verklaard en dit met ingang van 1 januari 2023. De heer Luc Vaes zal vanaf 1 januari 2023 in de gemeenteraad zetelen als gemeenteraadslid.
Mevrouw Christel Jorissen heeft gevolg gegeven aan de vraag om in deze openbare vergadering en in handen van de voorzitter van de gemeenteraad de voorgeschreven decretale eed af te leggen, waarvan een afzonderlijke akte is opgesteld.
De toezichthoudende overheid wordt in kennis gesteld van de installatie van de opvolgende schepen.